New York Islanders - Pittsburgh Penguins

Min dator är för tillfället paj! Den går nog att fixa tror jag, men det blir lite dåligt uppdaterat här nu, bloggar från mobilen just nu och det är lite bökigare.

I lördags var jag på hockey med Denice och Keenan. New York Islanders - Pittsburgh Penguins. NYI's hemmaarena ligger ca 10 min med bil ifrån mig och är billigare än New York Rangers-matcher. Jag köpte bara de billigaste biljetterna, som fortfarande var ganska dyra ($45) för de här platserna där man inte ens såg den där TV'n med tid och allt på i mitten, men det var kul ändå såklart!

Bodde på hotell den natten och vi tog en varsin öl ;)

Och just nu är jag i Pittsburgh och firar thanksgiving :)

Äventyr i city

Förra helgen blev det jobb både lördag och fredagskväll. I lördags åkte jag bland annat på bio med barnen och killens kompis. Vi så Dumb and Dumber To, den var rätt kul, precis samma humor som i den första.

Så i söndags var jag ledig och spenderade hela dagen med svenska Moa inne i stan.

Vi åkte över till Brooklyn och promenerade över Brooklyn Bridge tillbaka, Moa hade inte varit där förut.

Sen åkte vi till en av mina favoritplatser här, waterfront i Long Island City i Queens.

Sen till svenska kyrkan för Lucia-övning!

Efter det gick vi till Bryant Park som är sjukt mysig innan julen! Alla de här små stugorna flyttas dit då och det är som en julmarknad hela vintern.

Denna crepe var så sjukt god! Köpte en med jordgubbar, bananer och nutella i. MUMS :)

TImes Square

Inne på Macy's

Ninas födelsedag!

MÅNDAG 14:22

I torsdags fyllde Nina 22 så det firade vi i lördags. Jag var ledig hela dagen och Donnie, en kompis från Pittsburgh som jag inte har träffat sen juni, var här lördag-söndag så jag mötte upp honom och vi drog till två av hans kompisar och förade lite. Sen drog vi vidare till en bar och sen till Liberty Theater där vi mötte upp Nina och Julia och hade en, som vanligt, väldigt kul kväll och natt!

Nina skulle sova hos mig så vi åkte med samma tåg hem, blev lite pizza i väntan!

Jag har dock varit lite handikappad de senaste dagarna för jag har varit utan mobil. Sjukt ändå hur mycket svårare allt blir utan den. Väldigt krångligt att möta upp folk, hitta rätt utan kartan, hitta rätt tunnelbana, veta vilka tider tågen går osv. Jag lämnade in min mobil för att få skärmen lagad som hade spräckt, när jag fick tillbaka den funkade den inte... Men jag får en ny på försäkringen idag eller imorgon.

Halloween-helgen

MÅNDAG 15:48

Det blev en spontan helg i Pittsburgh med min kära. Jag slutade kl.19 i fredags och Keenan körde hela vägen från Pittsburgh för att hämta mig så att vi kunde ses i helgen :) Tanken var att åka direkt till en Halloween-fest i Pittsburgh men vi kom dit senare än väntat, typ kl.03. I lördagskväll firade vi att han har fått ett jobb med mat och ganska många öl på en krog och Julia mötte upp oss där en stund.

Resan hem gick inte alls som planerat. Igår skulle jag jobba kl.17 så behövde ta bussen kl.06 ifrån Pittsburgh, som jag på något vänster lyckades missa, jag var där i god tid och vi såg ingen buss förrän typ 06:10 så jag antog att det var min som bara var lite sen, men det var fel buss och dom sa att jag precis hade missat min, jag förstår fortfarande inte hur och tror nog att min buss inte ens kom...
Så vi åkte tillbaka hem och jag tänkte ta nästa buss kl.11 och då skulle jag va hemma runt kl.20, vi åkte tillbaka till den och jag trodde jag kunde åka på samma biljett, men det var fullbokad, så vi fick ännu en gång åka tillbaka hem och jag köpte en ny biljett till nästa buss. Så totalt $130 spenderat på bussbiljetter senare kom jag på en buss hem och var hemma runt 01:30 inatt. Mina värdföräldrar skulle egentligen bort över helgen och mormor och morfar skulle stanna tills kl.17 igår, men de missade deras flyg och blev hemma hela helgen vilket var tur för mig i alla fall.

Dock kunde under jag inte sova en sekund inatt. Jag trodde det var världens storm ute, det lät som hård vind, åska och jag trodde mina fönster skulle gå sönder. Jag var faktiskt lite rädd haha. Men det visade sig vara rören som är så högljudda när de satt på värmen. Jag hoppas verkligen inte det kommer låta så hela vintern för då vet jag inte vad jag gör. Så efter att barnen åkt till skolan vid 8 tog jag en tupplur till 12 ;)

Freedom Tower

MÅNDAG 14:41

I torsdags tog jag mig en tripp till Manhattan för att hämta ut mitt nya svenska körkort! $60, så jag har fått leva dyrt på senaste haha.

Köpte en Chai Latte på tågstationen och åkte ner till Sockerbit och vandrade sedan runt i downtown lite tills det svenska konsulatet öppnade.

One World Trade Center/Freedom Tower och höst!

New Jersey på andra sidan älven.
Fick en kanelbulle på konsulatet :D